mail: info@hudebnijazyk.cz tel.: 776800878

Improvizace jako cesta k inovativní výuce hudby na ZUŠ

Historická a moderní improvizace: Klíč k tomu, proč se učitelé ZUŠ musí věnovat improvizaci a jak to může změnit jejich výuku Improvizace je dovednost, která byla dlouho součástí hudebního vzdělávání, a přesto se často ocitá na okraji zájmu mnoha učitelů na základních uměleckých školách (ZUŠ). Ať už proto, že se jí bojí, neví, jak ji…
Číst více

Jak může improvizace transformovat vaši výuku na ZUŠ

Improvizace je jednou z nejobávanějších, a přesto nejmocnějších dovedností, které může učitel hudby na ZUŠ předat svým žákům. Ať už jste učitel, který se jí obává, nevíte, jak ji vyučovat, nebo ji považujete za složitý a nejasný koncept, tento článek vám pomůže ujasnit si rozdíly mezi historickou a moderní improvizací a ukáže vám, proč je…
Číst více

Proč je společná improvizace klíčová pro moderní hudební výuku na ZUŠ a jak vám naše kurzy mohou pomoci?

Improvizace je základním kamenem nejen hudební kreativity, ale i spolupráce mezi hudebníky. V dnešní době se již neučíme pouze z notových záznamů – improvizace učí hudebníky nejen technické dovednosti, ale také schopnost naslouchat, reagovat a tvořit v reálném čase. Tento aspekt je klíčový, zejména při společné hře mezi učitelem a žákem, což je technika, která…
Číst více

Srovnání mezi historickým přístupem k improvizaci a moderní improvizací

Srovnání mezi historickým přístupem k improvizaci, například v knize “The Pianist’s Guide to Historic Improvisation” od Johna Mortensena, a moderními přístupy k improvizaci (například jazzové improvizace nebo metodika používaná dnes v České republice) ukazuje některé zásadní rozdíly, ale i podobnosti. Historický přístup v Mortensenově knize: Moderní přístupy v improvizaci (např. jazzová a moderní výuka v…
Číst více

ROZHOVOR | Palo Hrčirík | Bluesový kytarista

WBand bluesová skupina Slovak Blues Project zastupoval Slovensko na největší hudební soutěži European Blues Challenge 2017 v dánském Horsens. Palo, proč je důležité umět improvizovat? Ja to vnímam tak, že vďaka improvizácii jednoznačne muzikant rastie. Stáva sa univerzálnejším. Viac vníma samotnú hudbu a to okolie, ten ďalší hudobný podklad. Improvizácia dáva viac farieb, momentálnych pocitov.…
Číst více

ROZHOVOR | Vojta Szabó | Akordeon

Sólový hráč na akordeon Vojtech Szabó patří k evropské interpretační špičce. Ačkoliv se věnuje převážně jazzové, francouzské a argentinské hudbě, progresivním stylem a hrou na elektrický akordeon oslovuje i  popové a rockové publikum. Vedle koncertování se stará o mladé akordeonisty a pořádá výchovné koncerty. Letos vydal sólové debutové album s názvem Vojtech Szabó: Play Accordion. Spolupráce: Pavel Šporcl, Michael Kocáb a…
Číst více